در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت قبرس و کلیه موارد مربوطه را از صفر تا صد بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر شرایط اقامت در قبرس شمالی و اشکال و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر است:

به دست آوردن محل زندگی با خرید ملک

برای راه اندازی یک کسب و کار حرکت کنید

مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

اخذ تابعیت قبرس شمالی و اخذ ویزا با پیشنهاد شغلی


با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که می خواهند در قبرس زندگی کنند، خرید ملک ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. با انواع پروژه های فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب می توانید مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه خود را انتخاب کرده و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه پرداخت کنید.

املاک از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی جذاب کمتر از یک سوم بقیه مناطق مدیترانه است و یکی از جاذبه های اصلی بسیاری از مردم کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان است. قبرس شمالی در مورد خرید خانه برای فروش.

اصولا شما با خرید ملک هزینه اقامت خود را پرداخته اید و اقامت خانواده قبرس را دریافت کرده اید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. همچنین با تبدیل Riles به پوند، شما برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت نام در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی است که پول شما به ارز بریتانیا ایمن است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. چون در ترکیه معمولا با دلار خرید می کنید و مدارک را به لیر ترکیه ثبت می کنید. در واقع فروشگاه های قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارند که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت سند به پوند خرید - فروش - اجاره و قیمت ثبت اسناد ارز: پوند انگلیس

اموال نباید به خارجی ها فروخته شود و به ترک ها یا سازمان های دولتی به نصف قیمت مصوب دولت به لیر ترکیه فروخته شود. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در تعیین قیمت دخالتی ندارد. و محدودیتی در تعداد معاملات یک ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده اجازه سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل اعمال شده است. ) .

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوز فروش چندباره همچنین برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

تنها در خانه زندگی کنید و بدون توجه به قیمت، فضای کافی در خانه داشته باشید (بله، تعداد تخت ها باید با تعداد اعضای خانواده برابر باشد) https://euromy.info


هنگام اقامت در ملک در مناطق خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آنجا اقامت کنند (املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون سند و قرارداد با خارجی ها مبادله می شود. اما مشکل مسکن ندارند).

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید تا ده سال اقساط ملک را پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساطی ادامه دهید. از طرف دیگر، می توانید با پرداخت 35٪ از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد. رشد قیمت ملک (به پوند) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد است، مالیات فقط یک بار 5 درصد است

خرید اعیان، خرید زمین توسط اعیان، همان سهم شهروندان قبرس است.

کدام افراد با خرید ملک اقامت می گیرند؟

خدمات مشتری و پیمانکاران فرعی.

زیر مجموعه های خریداران فردی شامل:

• شریک حیات

کودکان زیر هجده سال (به طور خودکار)؛

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ما در امور سرمایه گذاری و مسکن، خرید دو ملک جداگانه را برای کسانی که به دنبال مکانی برای اقامت والدین خود هستند، توصیه می کنیم.

شما می توانید یک ملک مجزا (حتی به صورت استودیو آپارتمان یعنی واحد بدون اتاق خواب) بخرید تا والدینتان بتوانند اقامت دائم داشته باشند، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید. ارزان نیست شما.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. به یاد داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین اخذ اقامت با شراکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، در صورتی که هر دو مجرد باشند، تنها یک خانواده (مالک و زیرمجموعه) یا دو خواهر و برادر می توانند در ملکی زندگی کنند.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی زمین بخرد؟

همه شهروندان به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از اینکه این افراد در کمتر از یک ماه گذرنامه معتبر کشور مبدا خود را به پلیس نشان دادند، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری آنها را از طریق اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری بررسی می کند. می توانند مدارک را دریافت کنند.

شایان ذکر است که قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 محدودیت های بیشتری را برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد کرد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمام افرادی که دارای املاک و مستغلات در قبرس شمالی هستند می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. این اقامت برای سه سال اول سالانه و از سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم در صورت داشتن شرایط زیر می تواند اقامت دائم شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی را تهیه کنید (20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک تمام شده در هر سال اقامت). شرط لازم برای اقامت پنج ساله این است که دارایی بیش از 125000 پوند نداشته باشید و بیش از 6 هفته در سال قبرس را (در 5 سال گذشته) ترک نکنید. اگر تمایل به سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا هر دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

ارائه آدرس رسمی محل سکونت (اجاره ملک خریداری شده قبلی و مدرک خرید ملک).

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای تمامی طرفین.

• گواهی ترخیص کالا از گمرک کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از آمدن به قبرس در دو کشور مجزا بوده است، باید تشریفات گمرکی هر دو کشور را اخذ کند).

آیا پس از اخذ اقامت با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله محدودیتی وجود ندارد اما باید فورا نوع ویزا (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری) تغییر کرد. زیرا وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، یا به شدت جریمه می شوید یا از کشور اخراج خواهید شد.

به یاد داشته باشید که برای یافتن شغل خوب در قبرس شمالی، دو شرط اصلی وجود دارد:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی پایه دوم)

• داشتن تخصص ضروری (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی تحصیل می کنند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) و ارزهای پذیرفته شده مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه را بپذیرید.

امکان خرید اعتباری و اجاره وام بانکی

مراحل اخذ ویزای توریستی سایر کشورها بسیار آسان است

مهاجرت به قبرس شمالی برای راه اندازی یک تجارت

دولت قبرس شمالی سیاست جذب سرمایه خارجی دارد. حمایت بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار وجود دارد و با سهولت دریافت مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلند مدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان به دنبال راه اندازی کسب و کار هستند. واقع در قبرس شمالی.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار زیاد است. تعداد دانشجویان قبرسی و خارجی در این کشور سه برابر شده است. و طبق برآوردها پیش بینی می شود سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو بخش، هر کار مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند، جایی که ساخت و ساز با سرعت و مقیاس بسیار سریع در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد عناوین تجاری صحبت کنیم که آینده روشنی در پیش دارند، باید اینطور بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی مدارک و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی.

تعمیر موبایل

سالن آرایش

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

ساخت کابینت و مواد چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در زمینه تهیه مسکن نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای کارآفرینی دو ساله دریافت می کنند و تمامی زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (زیر دسته ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای تهیه مسکن نیازی به حمایت مالی ندارند و روند تهیه مسکن سریعتر و آسانتر از انواع دیگر است.

آیا در صورت ثبت کسب و کار می توانم گرین کارت دریافت کنم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

پذیرش در یک کالج آموزشی کوتاه مدت. مدارسی که دوره های کوتاه مدتی مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

یک دانشجو (دانشجو یا دانشجوی کالج) نیازی به تامین منابع مالی ندارد اما همسالان بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت نشان دهند (در حال حاضر 25000 دلار و بالاتر)

دانش آموزان و زیردستان از کلیه خدمات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و می توانند حساب بانکی باز کنند.

در این صفحه اطلاعات دقیقی در مورد دانشگاه های قبرس شمالی داریم.

مزایای اقامت تحصیلی قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات پایین - استفاده از خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی دارای امکانات دانشگاهی و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزا برای همسر دانشجو، امکان اقامت دائم - الزام به خروج کشور، پس از پایان امتحان

اخذ اقامت قبرس دارای پیشنهاد شغلی می باشد

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی در دسترس نیست. اما کارفرمایان این حق را دارند که اگر کارشناس خارجی داشته باشند و بخواهند آن را به شرکت خود در قبرس بیاورند برای متقاضی ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما قیم قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغی را در بانک به نام کارمند خارجی خود مسدود کند. تمامی این محدودیت ها به دلیل اولویت دادن کارفرمایان به افرادی است که ویزای قبرس دریافت کرده اند و از اولین فیلترهای دولتی (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغ مقرر توسط وزارت کار و حق بیمه ماهانه کارمند را به کارمند پرداخت کند. در حال حاضر، بیمه برای کارمندان غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه حدود 20000 لیر ترکیه هزینه دارد.

همه افراد دارای ویزای کار می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت به قبرس از طریق تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق فاینانس و اجاره خانه روش اخذ اقامت سالهای گذشته بود که در قوانین جدید سال 2024 لغو شد.این نوع ویزای موقت; میزان تامین مالی بیش از 25 هزار دلار برآورد شد.

به طور کلی برای دریافت فاینانس در بانک های قبرس، مبلغ مورد نیاز در حساب شما و در حساب شما از لحظه فعالیت تا لحظه اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) در دسترس می باشد. ). فردی با توان مالی می تواند برای زیر مجموعه های خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و زیر مجموعه ها نیاز به مبلغ اضافی ندارند. (تقسیمات برای همه انواع اقامتگاه یکسان است).

تمام افرادی که این اجازه اقامت را دریافت می کنند، مانند سایر شرایط زندگی، از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی می کنند ضعف اقتصادی خود را با فروش شهروندی به خارجی ها با مبالغ هنگفت جبران کنند. این منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود هستند و امنیت آنها را به خطر می اندازد.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از حجم سرمایه گذاری در 5 سال اول ساخت و ساز، مهاجران را با اجبار و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از حداقل 5 سال بررسی در مرحله اول راه را برای کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت هموار می کند.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزا بگیرند و به طور مستقل اقامت کنند؟

نه! تحت هیچ شرایطی ویزای مستقل برای افراد زیر هجده سال صادر نمی شود. افراد زیر 18 سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. همچنین، آنها محل اقامت مستقلی ندارند و باید به عنوان زیرمجموعه ای از والدین یا قیم به اداره مهاجرت قبرس شمالی مراجعه کنند. دانش آموزان خارجی تنها در صورتی در مدارس قبرس شمالی، اعم از دولتی یا غیرانتفاعی، پذیرفته می شوند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.