جاروبرقی به عنوان یکی از مهم ترین لوازم خانگی شناخته می شود و در انواع مختلف از جمله کیسه ای و بدون کیسه تولید می شود. نوع بدون کیسه را تانک نیز می گویند. در هنگام خرید جاروبرقی باید به قدرت موتور، حجم مکش، قابلیت مکش مایعات و کیسه یا مخزن بودن یا نبودن آن توجه کرد. اگر قصد خرید جاروبرقی بدون کیسه یا مخزن را دارید، ابتدا باید با مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه آشنا شوید. همچنین می توانید با مقایسه نوع بدون کیسه و کیسه دار مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. برای تعمیر جاروبرقی بوش تا انتهای این مقاله خدمات بوش همراه ما باشید.


جارو برقی کیسه دار بخریم یا بدون کیسه؟

اولین چیزی که باید در مورد جاروبرقی در نظر بگیرید قدرت مکش دستگاه است مدل های کیسه و مخزن قدرت مکش مشابهی دارند و این دو نوع عموماً از نظر طول عمر متفاوت هستند. به طور کلی جاروبرقی کیسه ای عمر و دوام بالایی دارد زیرا به دلیل وجود کیسه ها و فیلترهای زیاد، گرد و غبار و پرز به راحتی وارد موتور نمی شود و در نتیجه موتور خراب می شود. به علاوه، اگر جاروبرقی کیسه‌ای شکسته شود، یافتن قطعات و لوازم جانبی آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

از دیگر ویژگی های جاروبرقی کیسه ای می توان به مدل های مختلف کیسه اشاره کرد. جاروبرقی های کیسه ای دارای کیسه های کاغذی، پلیمری و پارچه ای هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از این کیسه ها یکبار مصرف و برخی دیگر قابل شستشو و دائمی هستند. این در حالی است که جاروبرقی های بدون کیسه زودتر می شکنند. زیرا موتور آنها در معرض گرد و غبار است.

تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر انواع بدون کیسه یا بدون قوطی نادرتر و گرانتر است. این یکی از معایب اصلی جاروبرقی های بدون کیسه است. این مدل جاروبرقی نیاز به تخلیه ظرف دارد که چندان بهداشتی نیست. خالی کردن مخزن برای افراد مبتلا به آلرژی، مشکلات تنفسی و غیره می تواند بسیار خطرناک باشد. مخزن جاروبرقی بدون کیسه شما نیز باید خالی و تمیز شود. با توجه به این نکات می توان گفت جاروبرقی های کیسه ای بهتر و کاربردی تر هستند. جاروبرقی بوش یکی از باکیفیت ترین جاروبرقی های موجود در بازار بوده و در انواع کیسه ای و بدون کیسه موجود می باشد.

تفاوت جاروبرقی مخزن و کیسه ای از نظر حجم

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید جاروبرقی باید به آن توجه کنید اندازه کیسه جاروبرقی است. اگر حجم کیسه کم باشد، کیسه خیلی سریع پر می شود و باید تعویض یا خالی شود. این مشکل یکی از معایب جاروبرقی بدون کیسه یا بدون مخزن است. با پر شدن کیسه خلاء، مکش آن کاهش می یابد. البته این مشکل در وکیوم های مخزن پیش نمی آید. در واقع کاهش قدرت مکش در مدل های کیف، حجم جاروبرقی را به یکی از مهم ترین نکات تبدیل کرده است.

با مقایسه کیسه پاک کن ها و مخازن جاروبرقی می توان گفت که سایز کیسه جاروبرقی ها در مقایسه با سایز مخازن جاروبرقی بسیار کوچک است. اگر جاروبرقی برای شما مهم است، بهتر است یک جاروبرقی بزرگتر از یک کیسه بخرید. البته قبل از خرید این جاروبرقی تمام مزایا و معایب جاروبرقی را بررسی کنید. اگر قصد خرید جاروبرقی بوش سری 8 را دارید، بهتر است این جاروبرقی را از نمایندگی جاروبرقی بوش خریداری کنید.

مزایا و معایب جاروبرقی کیسه ای

دوام و عمر طولانی واشرهای جیبی یکی از مزیت های اصلی این مدل ها می باشد. اما مواردی مانند رعایت بهداشت برای همه حتی افراد آلرژیک، تعویض آسان کیسه، عدم شستشو و خشک نشدن و مکش قوی از دیگر مزایای جاروبرقی محسوب می شود. وجود فیلترهای زیاد در کیسه لباسشویی مزیت بزرگی محسوب می شود که از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری می کند.

در کیسه های جاروبرقی از میکروفیلترها استفاده می شود که کارایی این مدل را نسبت به انواع قوطی دوچندان می کند. زمانی که کیسه پر است، کاهش جزئی قدرت مکش جاروبرقی کیسه ای و هزینه ثابت خرید کیف از معایب این مدل است که در مقایسه با مزایا قابل چشم پوشی است. توجه داشته باشید که اگر جاروبرقی کیسه ای می خرید، باید مرتب کیسه را چک کنید و زمانی که سه چهارم پر شد آن را تعویض کنید. با تعویض به موقع کیسه می توانید از کاهش راندمان جاروبرقی جلوگیری کنید.

مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه یا بدون مخزن

قدرت مکش بسیار بالا و ثابت مدل بدون کیسه یا مخزن اولین مزیت این مدل محسوب می شود که نتیجه وجود مخزن می باشد. وجود یک تانک همچنین به این معنی است که شما مجبور نیستید برای خرید کیف هزینه زیادی کنید. بسیاری از جاروبرقی های بدون کیسه دارای یک مخزن شفاف هستند که می توانید به راحتی آن را بررسی کنید که مخزن پر است.

جاروبرقی مخزن برای محیط زیست بهتر است زیرا از کیسه استفاده نمی کند. جاروبرقی های بدون کیسه قابلیت فشرده سازی زباله ها را دارند. بنابراین گرد و غبار و ذرات ریز را فشرده می کند و میزان زباله های جمع آوری شده را کاهش می دهد. با این حال، یکی از بزرگترین معایب جاروبرقی های بدون کیسه، ماهیت ناسالم تخلیه آب از مخزن و احتمال آسیب بیشتر به دستگاه است. جاروبرقی بوش یکی از باکیفیت ترین جاروبرقی های مخزن است که می توانید برای تمیز کردن سطوح منزل خود از آن استفاده کنید.

اخرین حرف

جاروبرقی یک وسیله خانگی پرکاربرد است که نیازهای روزانه تمیز نگه داشتن خانه را برآورده می کند. بنابراین در هنگام خرید جاروبرقی بهتر است ابتدا ویژگی های هر مدل را بررسی کرده و مناسب ترین گزینه را خریداری کنید. توجه به مزایا و معایب جاروبرقی کوله پشتی و کیف نیز ضروری است. اینکه کدام مدل بهتر است، با کیف یا بدون کیف، به ترجیح شخصی بستگی دارد. با این حال، خرید جاروبرقی کیسه ای برای افرادی که آلرژی دارند یا به تمیز کردن بسیار حساس هستند، کاربردی تر است.