سردرد خوش خیم یا میگرن ممکن است خطرناک باشد ولی خطرناک ترین نوع سردرد، سردرد همراه با خونریزی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران مغزی است. سردرد شدید ممکن است شامل درد حاد و ناگهانی، تهوع، استفراغ، حساسیت نسبت به نور، و یا بی حسی در صورت باشد. روغنهای اسانسی نعناع و اسطوخودوس بهطور ویژه در درمان سردرد مؤثر هستند. از دست دادن بینایی باید کمتر از یک ساعت طول بکشد و به دنبال آن یک سردرد میگرنی معمولی ایجاد شود. دستهی دوم شامل داروهای پیشگیر است که به صورت روزانه یا با دوز مصرفی و دستور پزشک مورد استفاده قرار میگیرند تا شدت و توالی حملات میگرنی را کاهش دهند. سردردهای میگرنی: ازعواملی مانند برخی مواد غذایی و یا عطرهای خاص که باعث آغاز حملات سردرد میگرنی میشوند در صورت امکان پرهیز کنید. شاید نتوان به طور کامل از میگرن عصبی جلوگیری کرد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش تعداد و شدت سردرد انجام دهید. حتی ممکن است مقداری از بینایی خود را برای 10 تا 30 دقیقه از دست بدهند و همچنین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در بازوها و پاهای خود داشته باشند. داروهایی نظیر داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد تهوع، داروهای ضد تشنج، آتروپین، سم بوتولینوم و داروهای بیماری پارکینسون می توانند علت اصلی گشادی و بزرگ شدن مردمک چشم باشند.

اگر مردمک در نور شدید کوچکتر نشود یا در تاریکی بزرگ نشود، این نشان می دهد که مردمک به طور طبیعی عمل نمی کند. اگر جرقه ای می بینید، به این دلیل است که زجاجیه از شبکیه خارج شده است. در مطالعه ای که بین متخصصین مغز و اعصاب انجام شده بود شیوع میگرن بین دکترهای مغز و اعصاب بالای ۵۰ درصد گزارش شده بود. علائم هاله معمولاً در عرض 24 ساعت از بین می رود. علتهای مشاهدۀ خون در مدفوع میتواند هموروئید، بواسیر، کولیت روده و… این نوع میگرن میتواند دردناک و اذیتکننده باشد اما راه کارهایی وجود دارد که بتوان از ایجاد آن جلوگیری و یا با روشهای مختلف این درد را درمان کرد. به محض این که تغییرات بیناییتان آغاز شد؛ دارویی که پزشک برای پیشگیری از حملات میگرن برایتان تجویز کرده است و احتمالاً ترکیبات triptan یا ergo هستند را مصرف کنید. حتماً درباره سابقه بیماریهایتان با پزشک مشورت کنید تا داروهای کم خطرتری برایتان تجویز کنند. با این حال، سایر شرایط جدی می تواند باعث از دست دادن ناگهانی بینایی در یک چشم شود، بنابراین اگر تغییرات بینایی دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. میگرن چشمی اغلب یک هفته طول میکشد و ممکن است باعث افتادگی پلک، دوبینی و سایر تغییرات چشمی شود.

مننژیت: مننژیت یا التهاب پردههای مغزی نیز علاوه بر ایجاد سردرد میتواند باعث فلج عضلات چشمی و ایجاد انحراف چشم و دوبینی شود. تمرین خودمراقبتی می تواند به کاهش علائم اضطراب از جمله سردرد کمک کند. برای میگرن چشمی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ مشکلات بینایی که تنها یک چشم را درگیر میکند: این مشکل ممکن است برای چند دقیقه یا نهایتا 30 دقیقه رخ دهد. علت درد در وسط سر میتواند ناشی از مشکلات مختلفی مانند فشار خون بالا، استرس، اختلالات انسدادی تنفسی، کمبود خواب، و یا میگرن باشد. اضطراب می تواند بر خواب، اشتها و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. این نوع الگوی کلی برای اکثر افراد مبتلا به میگرن است. سردرد گرم، سرد و سردو تر ، سرد و خشک از انواع سردرد است که به طور کلی میگرن نامیده می شود. علائم سردرد خطرناک را ذکر کنید؟ سردردهای خطرناک شامل سردرد همراه با خونریزی مغزی، عفونت مغزی، تومور مغزی و یا سردرد ناشی از آسیب شدید سر هستند. هنوز علت سردرد میگرنی مشخص نیست، اما مدارک حاکی از آن است که تغییرات خاص در سطح هورمونهای مغزی بر اثر عوامل ژنتیکی و زیستمحیطی، علت سردردهای میگرنی میباشند.

سردرد در هر قسمتی از سر ممکن است خطرناک باشد، اما در برخی موارد مانند سردرد شدید و ناگهانی همراه با علائم دیگر، باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. احتمالاً شنیدهاید که اگر شما میگرن چشمی دارید احتمالاً پس از یک سردرد میگرنی بیناییتان را برای مدت کوتاهی از دست میدهید یا دیدتان کم میشود. برای اینکه بیشتر با این عارضه آشنا شوید از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو همراه باشید. این شکل از میگرن بسیار نادر است و شامل دیدن رنگ ها، نورهای چشمک زن، یا سایر تغییرات بصری، از جمله از دست دادن بخشی یا تمام بینایی در یک چشم است. در این نوع میگرن ابتدا علائم اختلال در بینایی آغاز شده و سپس اختلالات در سایر اعضای بدن مثل مشکلات گفتاری، ضعف و سری اندام های بدن اتفاق می افتد. علائم سردرد خطرناک ممکن است شامل افت فشار خون، تب، سرگیجه شدید، تاری دید، سختی در گفتار و یا مشکلات حافظه باشد. درمان سردرد صفراوی : با حجامت عام خوردن خنکی ها ارامش پیدا میکنه ، خوراک سرکه انگبین ، شربت سرکه انگبین این آرام بخش رو درمان کننده اش است .